Ελληνικά
English
Βρείτε μας  Facebook YouTube LinkedIn LinkedIn

Υλοποίηση πιλοτικής δράσης για την Αγορά Βλάλη (Καπάνι) της Θεσσαλονίκης από το ΚΕΠΑ στο πλαίσιο του έργου ''Design for Europe'' της Ευρωπαϊκής Επιτροπής 04/12/2016

Υλοποίηση πιλοτικής δράσης για την Αγορά Βλάλη (Καπάνι) της Θεσσαλονίκης από το ΚΕΠΑ στο πλαίσιο του έργου ''Design for Europe'' της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Το ΚΕΠΑ, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο έργο Design for Europe, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και  σε στρατηγική συνεργασία με το Σύλλογο Επαγγελματιών Ιστορικού Κέντρου, το Resilient Thessaloniki, το Youthnest και το Creativity  Platform, προχωρά στην υλοποίηση πιλοτικής δράσης με στόχο την επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζει η παραδοσιακή Αγορά Βλάλη (Καπάνι).

Συγκεκριμένα μετά από την συνέντευξη των ενδιαφερόμενων μερών, τη σύνθεση των κοινά προβεβλημένων προβλημάτων και τη συνεργασία με εξειδικευμένους πάνω σε ζητήματα Αγορών  συνεργάτες του ΚΕΠΑ από το εξωτερικό, αποφασίστηκε η προτεινόμενη παρέμβαση να είναι η ανάπτυξη ενός λογότυπου με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ταυτότητας της αγοράς Καπάνι.

Στην κατεύθυνση αυτή θα πραγματοποιηθεί ειδικό θεματικό εργαστήριο (work shop) την Τετάρτη 07/12 στις 15:30 στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο για τους επιχειρηματίες της Αγοράς Καπάνι. Στο εργαστήριο θα οριστικοποιηθεί από κοινού με τους φορείς και τις επιχειρήσεις το περιεχόμενο των επιμέρους ενεργειών που θα υλοποιηθούν και θα συνοδεύουν την έκδοση του λογότυπου, οι οποίες και θα ανακοινωθούν.
 
Η ταυτότητα της Αγοράς Βλάλη (Καπάνι)
 
Η Αγορά Βλάλη, γνωστή ως Καπάνι, είναι παραδοσιακή  αγορά στη Θεσσαλονίκη (η παλαιότερη υπαίθρια αγορά της πόλης). Χωροταξικά βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, δίπλα από την πλατεία Αριστοτέλους και περιλαμβάνει τους πεζοδρόμους (οδοί Μενεξέ, Βλάλη, Σολωμού, Ασκηπού, Χαλκέων, Κυδωνιάτη, Σπανδώνη, και άλλοι μικρότεροι) που περικλείονται από τις οδούς Εγνατία, Αριστοτέλους, Ερμού και Βενιζέλου.
 

Το όνομα "Καπάνι" προέρχεται από την Τούρκικη φράση Ουν-Καπάν, που σημαίνει αγορά αλεύρων (αλευροπάζαρο).

Το έντονο πολιτιστικό αποτύπωμα της περιοχής, ο ιστορικός της χαρακτήρας, το ιδιαίτερο ύφος της αγοράς με κυρίαρχο το παζάρι και ο συνδυασμός ποικιλίας, ποιότητας και προσιτών τιμών, συνθέτουν τη διαχρονική ταυτότητα για το Καπάνι και υποδεικνύουν τη σημασία που έχει η ανάδειξή του για την προβολή της τουριστικής και αναπτυξιακής φυσιογνωμίας της Θεσσαλονίκης.
 

Σκοπός της Δράσης

Η δράση θα στηριχθεί στην εφαρμογή της μεθοδολογίας και των εργαλείων του σχεδιασμού (Design), με απώτερο σκοπό την ανάδειξη της Αγοράς Βλάλη, την υποστήριξη της επιχειρηματικότητας μέσω της ενίσχυσης των υφιστάμενων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται ήδη σε αυτήν, καθώς και της δημιουργίας ελκυστικών συνθηκών προς νέες επιχειρήσεις που θέλουν να εγκατασταθούν στο Καπάνι.
 

Παράλληλα μέσω της εφαρμογής της μεθοδολογίας του Σχεδιασμού (Design), η δράση στοχεύει στα εξής:

  • Να εντοπιστούν προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες της Αγοράς Βλάλη.
  • Να σχεδιαστούν από κοινού με τους τοπικούς φορείς μια σειρά από λύσεις που θα απαντάνε στα παραπάνω προβλήματα.
  • Να γίνει μικρής κλίμακας δοκιμή των λύσεων αυτών σε πραγματικές συνθήκες.
  • Να προωθηθεί η μεθοδολογία του σχεδιασμού στην Ελλάδα.
  • Να αναδειχθεί  ο σχεδιασμός ως εργαλείο για την αντιμετώπιση πολύπλοκων αστικών προκλήσεων.

Nεώτερες ανακοινώσεις θα υπάρξουν τις αμέσως προσεχείς ημέρες.

επιστροφή